Erektilná dysfunkcia je síce častý problém, ale možno sa mu vyvarovať prevenciou

Erektilná dysfunkcia je síce častý problém, ale možno sa mu vyvarovať prevenciou

V súvislosti s narastajúcim vekom sa erektilná dysfunkcia stáva stále bežnejším problémom. To však neznamená, že sa jej nemožno vyvarovať!

Hoci sa to možno javí až príliš jednoducho, veľmi dôležitým faktorom, ktorý ovplyvňuje kvalitu erekcie, je strava a životný štýl. Podľa niektorých vedeckých skúmaní majú totiž obdobné jedlá, ktoré majú za následok ochorenia srdca a kardiovaskulárne sústavy, negatívny vplyv aj na kvalitu erekcie a sexuálneho života. Ovplyvňujú totiž prietok krvi organizmom, čo môže mať za následok ako problémy so srdcom, tak erekciou. Ide len o to, o akú časť tela sa jedná. Je to totiž práve krv, vďaka ktorej môže dôjsť ku stoporenie penisu. Ak je jeho zásobenie krvou neodstatečné, komplikácie sú na svete.
 
Na aké pokrmy si dať pozor? Na vine môže byť nedostatok ovocia a zeleniny v strave, rovnako ako nadbytok tučných (najmä sa jedná o živočíšny tuk), vyprážaných a vysoko priemyselne spracovaných potravín. Erektilná dysfunkcia sa naopak menej často objavuje u mužov, ktorí sa živia stredomorskou stravou, ktorá zahŕňa dostatočnú konzumáciu ovocia, zeleniny, celozronných produktov, tzv. zdravých tukov, medzi ktorých zdroje patria rôzne typy orechov, semien, rýb či olivového oleja a tiež zdravého červeného vína .
 

Antioxidanty vpred

Resveratrol, ktorý červené víno obsahuje, je veľmi silný antioxidant, ktorý pôsobí proti útokom voľných radikálov a zachováva zdravý stav tkanív. Podobne tiež pôsobia rastlinné farbivá antokyány, ktorá nájdeme ako v hrozne, tak víne aj rôznom bobulovitom ovocí, napríklad v čučoriedkach či baze.
 
Schopnosť erekcie ovplyvňuje totiž okrem iného dostupnosť oxidu dusnatého, ktorý je schopný rozširovať cievy. Ak je však v krvnom obehu prítomných príliš veľa voľných radikálov, obsah oxidu dusnatého klesá, rovnako ako schopnosť dosiahnuť erekciu. Antoxidanty ako antokyány, ale neutralizujú voľné radikály ešte skôr, než k problémom dôjde.
 
 
Z rovnakého dôvodu môže pomôcť tu a tam si  dopriať tmavú čokoládu. Obsahuje totiž epikatechíny (tie okrem iného nájdete napríklad v zelenom čaji), ktoré tiež stimulujú produkciu látok podporujúcich roztiahnutie ciev. Kakao je navyše plné flavonoidov, ďalších silných antioxidantov.
 
 erektylná disfunkcia 
 

Trošku schudnúť

So zdravou stravou súvisí i zdravá telesná váha. Pri nadváhe či obezite sa môžu objaviť problémy ako cukrovka II. typu, ktorá môže mať za následok poškodenie nervov po celom organizme. Pokiaľ dôjde k poškodeniu nervových vzruchov v penise, objavia sa aj problémy s erekciou.
 
Ani vysoký krvný tlak a vysoký krvný cholesterol nie sú práve "priateľmi" kvalitného sexuálneho života. Môžu mať za následok poškodenie krvných ciev vrátane tých, ktoré krvou zásobujú reprodukčné orgány. Bohužiaľ, existuje tiež názor, že aj lieky užívané na úpravu vysokého krvného tlaku môžu mať negatívny vplyv na erekciu. Podľa lekárov sa však jedná skôr o domnienky a poruchy erekcie potom súvisia práve s poškodením ciev plynúcim z hypertenzie (vysoký krvný tlak).
 

Cyklisti, zbystrite

Aktívny životný štýl má na kvalitu erekcie blahodarný účinok, naopak pasívny môže poruchy vyvolávať. Či už sa jedná o beh, plávanie alebo akúkoľvek inú formu aeróbneho cvičenia, je fyzická aktivita prevenciou neskorších problémov s erekciou. Pozor si však treba dať u aktivít, ktoré vyvíjajú prílišný tlak na perineum, oblasť medzi močovým mechúrom a konečníkom, ktorý môže obmedziť činnosť krvných ciev a nervov zásobujúcich penis. Najväčšie riziko v tomto smere prináša cyklistika.
 
Tu a tam sa prejsť samozrejme nie je problém, ale ak ste na sedle častejšie ako mimo neho, potom určite vyberajte také sedlo, ktoré skvele anatomicky sedí, noste cyklistické nohavice s vypchávkou a často počas jazdy vstávajte na šľapkách. Najlepšie je v tomto ohľade zaobstarať si cyklistické sedlo "bez nosa", ktoré má znížiť riziko erektilnej dysfuknce vďaka tomu, že absenciou "nosa" nepôsobí tlakom na oblasť genitálií.
 

Cigarety? Radšej nie

Tiež fajčiari cigariet by mali spozornieť, pretože fajčenie môže poškodiť cievy a znížiť prietok krvi v nich, tiež v oblasti penisu. Nikotín obsiahnutý v cigaretách cievy sťahuje, čo môže prekrvenie ešte znížiť.
 
Dobrá správa je, že ak sa fajčenia vzdáte ešte pred dosiahnutím asi 55. roku veku, poškodenie ciev možno zvrátiť.
 
Pôvodcom problémov s erekciou však môže byť aj niečo tak bežného ako je stres. Ten v organizme stimuluje produkcia hormónu adrenalínu, ktorý rovnako ako nikotín zmršťuje cievy. Komplikované je to aj s chrápaním. Všetky telesné tkanivá totiž pre svoje správne fungovanie potrebujú dostatok kyslíka. V dôsledku chrápanie však dochádza ku kyslíkovej deprivácii.
 
Ako chrápanie zabrániť? Kašlite na špeciálne vymoženosti, ale zapracujte na telesnej váhe. Chudnutie spravidla v prípade chrápania uľaví. Vedľa toho môžete vyskúšať osvedčený trik, a to zvýšiť polohu tela od pása nahor. Tým zmeníte pôsobenie gravitácie na mäkké tkanivá v hrdle, a poťažmo zredukujete chrápanie.
Staršie články:
Kompletný list: Týmto látkam by ste sa v tehotenstve mali vyhnúť oblúkom!
Zdravý život28.6.2017

Kompletný list: Týmto látkam by ste sa v tehotenstve mali vyhnúť oblúkom!

V tehotenstve nestačí sa len vyhýbať plesňovým syrom, sushi a neužívať niektoré lieky, nebezpečenstvo pre nenarodené bábätko číha aj v kozmetických produktoch. Čomu by ste sa teda mali počas deviatich mesiacov "v očakávaní" (a nasledujúcich mesiacov dojčenia) vyvarovať, aby ste minimalizovali riziká?

Ťažkosti s kĺbmi sú otrava. Prečítajte si, čo robiť, aby vás kolená a bedrá neboleli
Zdravý život26.6.2017

Ťažkosti s kĺbmi sú otrava. Prečítajte si, čo robiť, aby vás kolená a bedrá neboleli

V dnešnom vyťaženom svete málokto premýšľa o zdraví kĺbov a kostí. Teda až do okamihu, než sa objavia prvé zdravotné problémy. To už však býva často trošku "po funuse".

Najčastejšie mýty o opaľovaní vyvrátené!
Zdravý život17.5.2017

Najčastejšie mýty o opaľovaní vyvrátené!

Opaľovacia sezóna sa blíži,preto by ste mali zrevidovať svoje znalosti ohľadom slnečného žiarenia a ochranu pred ním!

Skoro všetci sme "kyslí". Zoznámte sa s najčastejšími zdrojmi prekyslenia organizmu
Zdravý život30.4.2017

Skoro všetci sme "kyslí". Zoznámte sa s najčastejšími zdrojmi prekyslenia organizmu

Stav latentného prekyslenia organizmu je v dnešnej spoločnosti pomerne častým fenoménom. Na vine je strava aj vyčerpávajúci životný štýl.

Prečo nakúpiť u nás?
  • Doprava zdarma nad 60€Doprava zdarma nad 60€
  • Netestované na zvieratáchNetestované na zvieratách
  • 100 % tovar na sklade100 % tovar na sklade
  • Sme výhradný distribútorSme výhradný distribútor
  • Už 19 rokov na trhu19Už 19 rokov na trhu
  • Vzorky zadarmo k nákupom nad 38€Vzorky zadarmo k nákupom nad 38€
  • Online poradňa s reakciou do pár minútOnline poradňa s reakciou do pár minút
  • Darčeky k nákupu a pravidelné akcieDarčeky k nákupu a pravidelné akcie