Dávka týchto vitamínov vás udrží zdravých aj v období chrípok

Dávka týchto vitamínov vás udrží zdravých aj v období chrípok
Rubrika: Zdravý život 28.11.2016
tlač

Vitamíny vďaka svojim vlastnostiam napomáhajú organizmu bojovať proti rade ochorení a bránia bunkovými poškodeniam.

Vitamíny, ktoré podporujú obranyschopnosť, sa nachádzajú v mnohých potravinách. Hoci výživoví poradcovia odporúčajú získať dostatok vitamínov najmä zo stravy, ale pomôcť doplniť prípadné chýbajúce vitamíny môžu tiež výživové doplnky s ich obsahom.
 
Ak máte pocit, že niektorého vitamínu, respektíve potravín, ktore ho obsahujú, nekonzumujete dostatok, potom môžete zvoliť doplnenie tohto konkrétneho vitamínu prostredníctvom určitého výživového doplnku.
 

Ktoré z vitamínov potrebuje vaša obranyschopnosť najviac?

 vitamíny proti chripke 
 

Vitamín A

Vitamín A má silné antioxidačné vlastnosti, teda chráni bunky pred poškodením spôsobeným oxidáciou. Táto ochrana pôsobí preventívne proti rozvoji degeneratívnych ochorení, ktoré sa s rastúcim vekom objavujú. Vitamín A tiež chráni zrak a napomáha zachovať zdravý kožu, mäkké tkanivo a sliznice.
 
Nedostatok vitamínu A okrem iného naruší vrodenú imunitu, pretože braní normálnej regenerácií slizničných bariér poškodených infekciami a oslabuje fungovanie neutrofilov, makrofágov a lymfocytov. Vitamín A má však ai vplyv na získanú imunitu a hrá úlohu vo vývoji lymfocytov.
 
Vitamín A získate z konzumácie rybieho oleja, mäsa, vnútorností, vajec a mliečnych výrobkov alebo jeho odporúčanú denná dávka získate z výživových doplnkov BEAUTIFUL SKIN by Brandeis Clinic.
 
BEAUTIFUL SKIN by Brandeis Clinic (Expiracia: 31.12. 2018) Chcete zdravú a hebkú pokožku? Trápi vás suchá koža či jej rôzne ochorenia? Možno vás to prekvapí, ale mnoho problémov s pleťou, rovnako ako jej predčasné starnutie, býva spôsobené zlou výživou. Beautiful Skin By Brandeis Clinic je originálny výživový doplnok, ktorý obsahuje 11 účinných látok pre krásnu a zdravú pleť.
Na sklade
Cena: 11,00 EUR
 

B-komplex

Vitamíny zo skupiny B napomáhajú rasta a vývoju tým, že zjednodušene povedané podporujú premenu jedla na energiu, ktorá je toľko potrebná pre fungovanie telesných funkcií. Vitamíny zo skupiny B napomáhajú organizmus chrániť pred mnohými typmi ochorení.
 
Austrálsky vedci opísali, ako špecializované imunitné bunky (T-lymfocyty) dokážu rozoznať produkty syntézy vitamínu B a spustia obranné reakcie proti infekcii. Kvôli nedostatočnej strave, ale aj zlému životnému štýlu či prostému starnutiu sa však môže stať, že T-lymfocyty sú čoraz menej efektívne voči vírusovým a bakteriálnym patogénom. V priebehu času tak môže mať nízky príjem vitamínov zo skupiny B za následok defekty obranných reakcií vedúcich až k rozvoji infekcií a chronických ochorení.
 
Medzi hlavné zdroje vitamínu z B-komplexu patrí zelenina, pečeň, vajcia, semienka a kvasnice.
 

Vitamín C

Ľudský organizmus potrebuje neustále dodávanie tohto vo vode rozpustného vitamínu, nevyhnutného pre rast a rozvoj. Dostatočné množstvo vitamínu C podporuje hojenie, pôsobí antioxidačne, a vďaka tomu podporuje zdravie kardiovaskulárnej sústavy.
 
Po desaťročie sa vedci nemohli zhodnúť, či sa príjem vitamínu C podieľa na prevencii a liečbe prechladnutia. Niektoré  z buniek imunitného systému v sebe môžu vitamín C akumulovať a využíva ho, a to najmä fagocyty a T-lymfocyty. Z jeho nedostatku preto pramení znížená rezistencia voči istým patogénom, zatiaľ čo jeho vyššia hladina zlepšuje niektoré parametre obranyschopnosti. Preto je dostatočný príjem vitamínu C  pre obranyschopnosť nutný a dokonca môže skrátiť dobu ochorenia.
 

Vitamín D

Vitamín D napomáha absorpcii vápnika a hrá kľúčovú úlohu v prevencii rednutia kostí. Významný je tiež pre imunitný systém. Jeho nedostatok je spojený so zvýšenou náchylnosťou k infekčným ochoreniam, rozvojom autoimunitných chorôb a najmä chrípky.
 
Dostatočnú dávku vitamínu D väčcšina ľudí získa zo slnečného žiarenia, ďalej ho je možné získať zo stravy, z tuniaka, lososa, makrely a rybieho oleja, menšie dávky obsahuje aj hovädzia pečeň, syr a vaječné žĺtky.
 

Vitamín E

Ako silný antioxidant na seba vitamín E viaže voľné radikály, ktore poškodzujú bunkové DNA a spôsobujú degradáciu buniek. Vďaka tomu napomáha ochrane organizmu pred rozličnými chorobami, dôležitý je hlavne v prevencii kardiovaskulárnych ochorení.
 
Čo sa týka vplyvu na obranyschopnosť, podľa klinických štúdií (na myšiach) napomáha vitamín E proliferácií lymfocytov, buniek imunitného systému, pri starších jedincov.
 
Medzi hlavné zdroje patrí pečeň, vajcia, orechy, slnečnicové semienka, tmavá zelená zelenina, avokádo a niektoré rastlinné oleje (kukuričný, olivový, sójový, repkový). Celých 200% odporúčanej dennej dávky vitamínu E získate vo výživových  doplnkov YOUNG 4 EVER by Brandeis Clinic.
 
YOUNG 4 EVER by Brandeis Clinic (Expirácia 30. 6. 2019) Obsahuje 10 látok s antioxidačným účinkom, ktoré prispievajú k spomaleniu starnutia buniek, tkanív i celého organizmu. (Expirácia 30. 6. 2019)
Na sklade
Cena: 19,00 EUR
Koniec článku