10 jedál, ktorá si dajte na obed, aby ste mali krásne a zdravé vlasy

10 jedál, ktorá si dajte na obed, aby ste mali krásne a zdravé vlasy
Rubrika: Starostlivosť o vlasy 09.05.2016
tlač

Losos pre žiarivé vlasy, jogurt pre ich rast a mäso proti padaniu vlasov ... Niektoré potraviny a živiny majú na vlasy priamo magický vplyv.

1. Losos pre žiarivé vlasy

Ryby ako losos, sardinky a makrely sú plné zdravých omega-3 mastných kyselín. Telu ich musíme dodať jedlom, pretože ich nedokáže samo syntetizovať. Napomáhajú chrániť organizmus pred chorobami, ale to by bolo na iné rozprávanie. Pre nás je dôležité, že podporujú rast vlasov, a najmä ich hustotu a hydratáciu. Vlasy budú krásne lesklé a žiarivé! 
losos

2. Grécky jogurt pre lepšiu kvalitu vlasov

Hustý grécky jogurt je plný bielkovín (a pritom neobsahuje skoro žiadny tuk, takže sa nebojte priberania), ktoré sú stavebným kameňom vašich krásnych kučier. Okrem toho grécky jogurt vďaka obsahu kyseliny pantoténovej podporuje cirkuláciu krvi, a tým pádom prekrvenie vlasovej časti hlavy. To vedie k lepšiemu zásobenie živinami a podpore rastu vlasov. Vitamín B5, ako sa inak kyselina pantoténová nazýva, pôsobí pozitívne tiež proti rednutiu a vypadávaniu vlasov. Vitamín B5 pôsobí na pleť a vlasy aj pri vonkajšej aplikácii, a preto  je súčasťou množstva produktov starostlivosti o vlasy aj o pleť.
 

Všetky dôležité živiny vlasom dodá tiež výživový doplnok BEAUTIFUL HAIR by Brandeis Clinic!

 
Akcia: BEAUTIFUL HAIR by Brandeis Clinic (Expirácia: 02 / 2020) Padajú vám vlasy alebo sa vám zdajú unavené a akoby bez života? Na vine môže byť nedostatok niektorých vitamínov a minerálov. Vyskúšajte unikátny doplnok Beautiful Hair By Brandeis Clinic.
Na sklade
Cena: 16,00 EUR
 

3. Špenát proti jemným vlasom

Rovnako ako väčšina tmavo zelenej listovej zeleniny je aj špenát plný skvelých živín. Obsahuje veľké množstvo vitamínu A, železa, beta-karoténu, kyseliny listovej a vitamínu C. Spoločne tieto živiny podporujú zdravie vlasovej časti hlavy i vlasov. Udržujú vlasy dostatočne hydratované, takže sa nelámu a nestrapkajú. A občas môžete špenát prestriedať s kelom, to je tiež vitamínová bomba!
 

4. Guava (kvajáva) proti lámaniu vlasov

Toto tropické ovocie je priamo natrieskané vitamínom C, ktorý chráni vlasy pred lámaním. Jedna porcia guavy obsahuje úžasných 377 miligramov vitamínu C, čo je štvornásobok dennej dávky. Takže nielen, že budete mať krásne vlasy, ale ochráni vás aj pred chrípkou!
 
 guava 

5. Strukoviny proti padaniu vlasov

Nadmerného vypadávania vlasov sa zbavíte konzumáciou potravín, ktoré sú bohaté na železo. Okrem mäsa medzi najlepšie zdroje železa patria sójové bôby a strukoviny celkovo.
 

6. Chudé mäso pre plnosť účesu

Ak nemáte v strave dostatok bielkovín, vlasy nerastú. Od momentu, kedy skončí rastová fáza  a vlasy vypadajú, môžete dokonca zaznamenať rednutie vlasov. Vyberajte si skôr chudé mäso (morčacie, kuracie), ktoré má menej saturovaných tukov ako napríklad bravčové.
 Chudé mäso 

7. Sladké zemiaky proti matnému vzhľadu vlasov

Suchých vlasov bez lesku vás zbavia sladké zemiaky. Sú totiž plné antioxidantu beta-karoténu. V tele sa potom syntézou z beta-karoténu stane vitamín A, ktorý chráni vlasy pred vysušením a matným, nezdravým vzhľadom. Aktivuje tiež žľazy vo vlasovej časti hlavy, ktoré stimulujú produkciu mazu, ktorý vlasy chráni pred nadmerným vysychaním.
 

8. Škoricu pre zlepšenie cirkulácie krvi

Doprajte si škoricu do svojej rannej kávy, ovsených vločiek alebo pokojne na toast. Nielen, že zlepší chuť takmer akéhokoľvek jedla (indická kuchyňa je používaním škorice priamo preslávená), ale hlavne podporuje krvný obeh. Vďaka tomu budú vlasové folikuly zásobené kyslíkom a živinami, a tým pádom bude tiež lepšie vyživené a zdravé vlasové vlákno.
 

9. Vajcia pre rast vlasov

Konzumáciou vajíčok pokryjete ako potreby bielkovín, tak železa, rovnako ako biotínu, ktorý podporuje rast vlasov. Jeho nedostatok naopak vedie k vypadávaniu vlasov a štiepeniu nechtov. Takže ak chcete kvalitné vlasy a nechty, doprajte si vajcia každý deň!
 

10. Ústrice pre objem vlasov

Ústrice sú veľmi bohaté na zinok. Ak je ho v strave nedostatok, môžete začať pociťovať zvýšené padanie vlasov a dokonca tiež rias! Bunky, ktoré budujú vlasy, sú totiž na príjme zinku priamo závislé.
Koniec článku